#17 Nomeansno: Wrong (1989: Alternative Tentacles)

Publicerat: oktober 8, 2013 i Hardcore, punk, topp 50
Etiketter:,

Nej, nu ger jag upp. Här skulle jag egentligen ha publicerat en ambitiös och initierad essä om Nomeansno. Jag skulle ha skrivit långt och engagerat om den kanadensiska kulturteoretikern Jody Berlands eminenta essäsamling ”North of Empire”, och om Leonard Cohens roman ”Beautiful Losers”. Jag hade planer på att diskutera Neil Youngs spännande experiment med att bygga elbilar och naturligtvis SNFUs märkliga låt om kassettband med Joni Mitchell. Förmodligen hade jag också kastat in några rader om Alternative Tentacles och Jello Biafra…

Och tanken var att jag skulle knyta ihop det hela på ett mycket elegant sätt i ”Wrong” av Nomeansno.

Men jag misslyckades. Det har gått nästan tre månader. Förmodligen var jag inte uppgiften mogen, så jag ger helt sonika upp nu.

Lyssna på skivan, så kan vi gå vidare med listan sedan.

Lämna en kommentar